První zmínky o bruselském letišti pochází již z 1. světové války. Letiště je vybudováno na území původních hangárů německých vojsk na území Haren a Evere, přibližně 12 km severovýchodně od Bruselu. Po skončení války belgická armáda začala využívat přistávací dráhu a zázemí, které po sobě Němci zanechali.
Belgický trůn se hned od počátku letectví zajímal o všechny možnosti. Dne 31. března 1919 podepsal král Albert I. memorandum o sdružení SNETA (Syndicat National pour l’Etude des Transports Aériens). Již za týden proběhl první zkušební let, který využili dva cestují ne cestu z Bruselu do Londýna. Tehdy trval let sedm a půl hodiny, dnes za tuto dobu doletí letadlo z Bruselu do New Yorku.
Civilisté na vojenském letišti
Vznik pravidelných spojů na sebe nenechal dlouho čekat. Letadla začala pravidelně létat z Bruselu do Paříže a Londýna. Vojenská část letiště byla označována jako Evere, zatímco veškeré civilní aktivity probíhaly na území Harenu.
Po požáru v roce 1921 konečně začala výstavba zděných hangárů, které nahradily stávající dřevěné.
První terminál
Po výstavbě hangárů, v roce 1925, přišla na řadu výstavba prvního terminálu. 29. září byl první terminál uveden do provozu.
Stále však chyběla přistávací dráha. Letadla v té době přistávala na travnatou plochu. Letadla jednoduše vzlétla proti větru z velkého travnatého pole. Uprostřed pole byl nakreslen bílý kruh s velkou šipkou směřující na sever. Kouř udával směr větru. I kluzákům bylo ve třicátých letech stále dovoleno přistávat v Harenu. Letištní dráha byla postavena až v roce 1956.
Bruselské letiště dnes
Dnešní bruselské letiště odbaví přibližně 26 milionů osob ročně, zaměstnává 20 000 osob.
Bruselské letiště používá koncept jednoho terminálu, což znamená, že všechna zařízení jsou umístěna pod jednou střechou. Budova terminálu se skládá z několika úrovní.
Foto author >> https://pixabay.com/photos/jet-brussels-water-airport-sky-2262123/