Svoboda, peníze a cestování – 3.díl Copywriting, fotobanky

autor: | Led 11, 2023 | 0 komentářů

Procestovali jste kde co, máte spoustu zážitků, zkušeností a fotografií? Můžete je zpeněžit a přivydělat si tak na další cesty.


Tvorba vlastního blogu nebo copywriting pro jiné

Milujete cestování, viděli jste už desítky zemí, stovky nádherných míst, máte tisíce vzpomínek a bojíte se, že jednou zapomenete na detaily? Chcete mít své vzpomínky a itineráře uspořádané? Tak své zážitky sepište, piště o místech, která jste navštívili o tipech a tricích, na které jste v průběhu cestování přišli. Můžete si založit vlastní blog a psát sami pro sebe nebo psát pro blog někoho jiného. Na internetu existuje několik stránek s inzeráty hledající copywritery, nebo můžete tyto příležitosti hledat na outdoorových obchodech, stránkách, které sdružují tipy na výlety a podobně.

TIP: Hledáte kvalitní internetové připojení? Tetanet.cz 

woofing

Fotobanky

Při cestování většina z nás vyfotí velké množství fotografií, které jsou občas vystavené na nástěnce, občas v albu nebo na Instagramu, většina z nich ale zůstane v počítači ve složce a podíváme se na ně jednou za uherský rok. Ale i fotky z cest vám mohou přinést desítky až stovky dolarů měsíčně, pokud s nimi správně naložíte. Existuje spousta fotobanek, přes které můžete vámi vyfocené fotografie prodávat. Fotobanky jsou datová internetová úložiště, která obsahují fotografie, videa, grafiky, a kde si námi nahrané dokumenty mohou jiní lidé koupit a následně je použít pro svou reklamu.

Důležitým faktorem pro úspěšnost fotky je samozřejmě její kvalita, úprava, ale také téma. Nejčastěji jsou nejlépe hodnocenými a kupovanými fotkami fotky lidí, dětí, zvířat, běžných životních situací, jako je práce, fotografie s tématy kanceláře, coworkingu, ročních období, aktuálních trendů a podobně. Fotografie s těmito neutrálními tématy jsou často použitelné při mnoha příležitostech. A některé fotky s těmito tématy působí i pěkně kýčovitě a i to prodává.

Fotky, které si klienti kupují na fotobankách, pak tvoří součást reklamy nějakého produktu, místa nebo aktivity. Mohou se objevit na různých propagačních materiálech cestovek, kaváren a podobně, v katalozích, u článků v e-bookách a podobně. A proč k nákupu přes fotobanky klienti přistupují? Samotný nákup je vyjde mnohem levněji než profi focení na zakázku.

Váš výdělek však není okamžitý a je důležité několik měsíců vytrvat než začne vaše píle nést ovoce. U fotografií je důležitý správný nadpis, popisek i klíčová slova a obecně se doporučuje podívat se nejprve na nejprodávanější fotografie s daným tématem a dodržovat podobná klíčová slova. Také využít maximální počet znaků, které platforma nabízí. Důležitá je také neustávající aktivita a péče portfolium, protože čím více fotek budete přidávat, tím více budete vydělávat. Čím více prodejů bude daná fotka mít, tím se bude prodávat dráž. Pokud vytrváte je možné, že si vytvoříte příjemný pasivní příjem. Měsíční příjem je ale velice proměnlivý a závisí na algoritmech fotobanky a na tom které fotografie zrovna upřednostňuje.

Fotobanek je celá řada, některé jsou free a lidé zde za stahování obrázků nemusí platit, jiné jsou placené. Mezi ty nejoblíbenější patří Shutterstock. Na Shutterstock se zaregistrujete, nahrajete 10 fotografií, podle kterých bude váš profil schvalován. Po schválení můžete nahrávat další a další fotky a za jeden prodej získáte 25 centů až 3 dolary. Výplata pak přijde ve chvíli, kdy má uživatel prodeje za celkem $35. Shutterstock můžete užívat i přes mobilní aplikaci Contributor.

Další oblíbenou a spolehlivou fotobankou je Adobe Stock. Její hlavní výhodou je, že uživatel nemusí čekat na schválení profilu a může fotografie ihned nahrávat. Za prodej dostanete 33 – 35% z prodejní ceny a minimální výdělek je 33 eurocentů. Výplata je pak vyplácena po dosažení 25. A fotky je možné do Adobe Stocku nahrávat rovnou z fotoeditoru Lightroom. Každá nahraná fotografie však čeká na schválení.

Dalšími fotobankami jsou například Canstockphoto, Dreamstime, 123RF. Existují i fotobanky, které jsou zdarma (Pixabay,..), u nich ale nemáte jistotu autorství vaší fotky.

S láskou napsali a zveřejnili tým

Tipy

Inspirace 

7 Tipů na cestovatelské audioknihy 

7 Tipů na cestovatelské audioknihy 

V autě, v letadle, cestou do práce nebo na pláži. Poslechněte si jedny z nejoblíbenějších cestovatelských audioknih. Ať už vás lákají spíše inspirativní příběhy, dechberoucí zážitky nebo poučné informace, těchto 7 audioknih si zamiluje každý cestovatel! Která láká...

Zábavní park Tivoli

Zábavní park Tivoli

Zábavní park Tivoli se nachází v samém centru dánské metropole Kodaň, přímo proti hlavnímu vlakovému nádraží. Byl založený již v roce 1843 a i v současné době se těší velké oblibě. Můžete do něj zavítat v období od dubna do září a pak v čase Halloweenu nebo o...

Pivovar Carlsberg

Pivovar Carlsberg

První pivovar této značky založil počátkem 19. století Jacob Christian Jacobson. Ten se inspiroval v Německu. Odsud si přivezl neocenitelné zkušenosti a čistý kmen kvasnic. Ty pak byly použity k výrobě prvního dánského piva. Carlsberg patří v současné době mezi...

Share This