Procestovali jste kde co, máte spoustu zážitků, zkušeností a fotografií? Můžete je zpeněžit a přivydělat si tak na další cesty.
Tvorba vlastního blogu nebo copywriting pro jiné
Milujete cestování, viděli jste už desítky zemí, stovky nádherných míst, máte tisíce vzpomínek a bojíte se, že jednou zapomenete na detaily? Chcete mít své vzpomínky a itineráře uspořádané? Tak své zážitky sepište, piště o místech, která jste navštívili o tipech a tricích, na které jste v průběhu cestování přišli. Můžete si založit vlastní blog a psát sami pro sebe nebo psát pro blog někoho jiného. Na internetu existuje několik stránek s inzeráty hledající copywritery, nebo můžete tyto příležitosti hledat na outdoorových obchodech, stránkách, které sdružují tipy na výlety a podobně.
Fotobanky
Při cestování většina z nás vyfotí velké množství fotografií, které jsou občas vystavené na nástěnce, občas v albu nebo na Instagramu, většina z nich ale zůstane v počítači ve složce a podíváme se na ně jednou za uherský rok. Ale i fotky z cest vám mohou přinést desítky až stovky dolarů měsíčně, pokud s nimi správně naložíte. Existuje spousta fotobanek, přes které můžete vámi vyfocené fotografie prodávat. Fotobanky jsou datová internetová úložiště, která obsahují fotografie, videa, grafiky, a kde si námi nahrané dokumenty mohou jiní lidé koupit a následně je použít pro svou reklamu.
Důležitým faktorem pro úspěšnost fotky je samozřejmě její kvalita, úprava, ale také téma. Nejčastěji jsou nejlépe hodnocenými a kupovanými fotkami fotky lidí, dětí, zvířat, běžných životních situací, jako je práce, fotografie s tématy kanceláře, coworkingu, ročních období, aktuálních trendů a podobně. Fotografie s těmito neutrálními tématy jsou často použitelné při mnoha příležitostech. A některé fotky s těmito tématy působí i pěkně kýčovitě a i to prodává.
Fotky, které si klienti kupují na fotobankách, pak tvoří součást reklamy nějakého produktu, místa nebo aktivity. Mohou se objevit na různých propagačních materiálech cestovek, kaváren a podobně, v katalozích, u článků v e-bookách a podobně. A proč k nákupu přes fotobanky klienti přistupují? Samotný nákup je vyjde mnohem levněji než profi focení na zakázku.
Váš výdělek však není okamžitý a je důležité několik měsíců vytrvat než začne vaše píle nést ovoce. U fotografií je důležitý správný nadpis, popisek i klíčová slova a obecně se doporučuje podívat se nejprve na nejprodávanější fotografie s daným tématem a dodržovat podobná klíčová slova. Také využít maximální počet znaků, které platforma nabízí. Důležitá je také neustávající aktivita a péče portfolium, protože čím více fotek budete přidávat, tím více budete vydělávat. Čím více prodejů bude daná fotka mít, tím se bude prodávat dráž. Pokud vytrváte je možné, že si vytvoříte příjemný pasivní příjem. Měsíční příjem je ale velice proměnlivý a závisí na algoritmech fotobanky a na tom které fotografie zrovna upřednostňuje.
Fotobanek je celá řada, některé jsou free a lidé zde za stahování obrázků nemusí platit, jiné jsou placené. Mezi ty nejoblíbenější patří Shutterstock. Na Shutterstock se zaregistrujete, nahrajete 10 fotografií, podle kterých bude váš profil schvalován. Po schválení můžete nahrávat další a další fotky a za jeden prodej získáte 25 centů až 3 dolary. Výplata pak přijde ve chvíli, kdy má uživatel prodeje za celkem $35. Shutterstock můžete užívat i přes mobilní aplikaci Contributor.
Další oblíbenou a spolehlivou fotobankou je Adobe Stock. Její hlavní výhodou je, že uživatel nemusí čekat na schválení profilu a může fotografie ihned nahrávat. Za prodej dostanete 33 – 35% z prodejní ceny a minimální výdělek je 33 eurocentů. Výplata je pak vyplácena po dosažení 25€. A fotky je možné do Adobe Stocku nahrávat rovnou z fotoeditoru Lightroom. Každá nahraná fotografie však čeká na schválení.
Dalšími fotobankami jsou například Canstockphoto, Dreamstime, 123RF. Existují i fotobanky, které jsou zdarma (Pixabay,..), u nich ale nemáte jistotu autorství vaší fotky.
TIP: Hledáte kvalitní internetové připojení? Tetanet.cz